Wednesday 11 May 2011

bersenaman untuk kesihatan - ber badminton di USJ 23

semalam bermulalah aktiviti yang aku rancang setelah sekian lama..berbelah bahagi juga pada mulanya utk pergi..namun aku paksa juga nafsu aku utk tunduk pada akal yang lebih bijak membuat pilihan..well selepas membuat repekan di office dan diselang seli dengan gelak hilaian yang takda batasan..aku dan bebudak office pi makan laksa yang agak best kat area office aku..

selepas membelasah semangkuk laksa..roti boom dan limau nipis ais..perut aku jadi sebu..dan setan setan jahat sudah datang membisik "hang toksah pi larr..sat lagi hang pi..buat muntah jaa..dah lar baru makan.." sungguh membuatkan mood aku malas nak pergi..

tapi aku lawan juga nafsu aku ini..jeng jeng jeng...tepat 810pm aku ajak office mate aku gerak..supaya aku leh tiba rumah awal...mandi dan bersiap sedia utk aku bersukan setelah 2tahun aku tinggal perkataan "SUKAN"

850pm tepat aku berada di court badminton USJ 23..wah berkobar kobar rasanya nak jadi lee chong wei hari ini..hekhekhek 

setelah cukup korum..maka aku pun stretching and membuat beberapa stroke utk dapatkan rhythm yang dah lama kelaut..tepi wow juga..masih boleh main larh dahsyat juga aku ini..

raket aku jer sudah agak uzur..kena fix balik nanti..grip dah nak out da..string plak kena tukar utk dapatkan balik tension yg sebenar..utk kasi otai2 lama tension dengan SMASH aku hak hak hak..well after a few sets mulalah datang beberapa simptom2 kurang enak datang..

aku mula krem bahagian kaki kanan..dan kemudian back aku mmg teramat arr perit..dan kesudahan shoulders aku today amatlah sakit..duhai azab..but kena sabar bebanyak..dan benda ini kena berterusan..semangat tak ??  harap harap bertahan lah..kalau tidak nati apa yang aku nak jawap dengan Allah kerana tak jaga nikmat kesihatan yang Dia berikan..hah??takut korang..pikir pikirkan okies..


PS : kena start bersukan dan tambah ilmu kalau tidak dunia dan akhirat keduanya miang badan nanti..

No comments:

Post a Comment